Miért szeretek turkálókba járni?

2018.11.05

Biztosan mindenkinek van legalább egy olyan ismerőse, aki egyenesen imád a használt ruha üzletek kínálatai közül válogatni, próbálgatni és persze vásárolni is. A ruhatára nagy része ilyen helyekről származik és ha adnának neki százezer forintot, akkor is a turkálóba térne be elkölteni. Nos, nekem ennyire fanatikus ismerősöm nincs... Mivel én vagyok az a bizonyos "turkálók réme".

Talán kicsit túltoltam a bevezetőben és most úgy tünik, hogy meló után minden nap órákat töltök az üzletekben hogy felkutassam a tökéletes darabokat. Ennyira fanatikus azért nem vagyok, van olyan hogy akár egy egész hónapig nincs térek be egy turiba. Pont emiatt csak fanatikus és negm megszállott vagyok.

1. A kincsek

Eleinte, amikor belekóstoltam ebbe a világba leginkább csak pólókra, felső részekre korlátozódott a vásárlásom. Ez leginkább a fellelhető üzletek kínálata miatt alakult így, valamint mert a nadrág vásárlás számomra egy rendes ruházati boltban is kínszenvedés volt. Mikor a turkálás igazán népszerűvé vált és megjelentek a Háda üzletek is a városban, természetesen elkezdtem kacérkodni pulóverekkel, kabátokkal és manapság még a farmerek fogasáról is sikerül pár dolgot leakasztanom. Nehéz megfogalmazni, hogy mit is az igazi kincs egy turkálóban, illetve számomra. Kincsnek tartom például a Zara kabátomat, amelyet egy érintetlen bőrdzeski és még vagy 10 felső társaságában hoztam el az üzletből 3 000 forintért. Természetesen nem csak a márka végett került bele végül a kosaramba, hanem mert nagyon tetszett nekem az egész. De nem csak a márkás darabok, jó áron való elhozása számít nekem kincsnek. Vannak azok a tényleg nagyon egyedinek kinéző ruhák, amelyek biztosan nem jönnek szembe velünk minden nap az utcán.
Amióta felmertem próbálni egy farmernadrágot a Hádában, azóta ezek a darabok is annak számítanak a ruhatáramban. Nem vagyok túl magas, csupán 162 centivel emelkedem ki a földből. Ebből kifolyólag sohasem volt olyan nadrágom, ami pont megfelelő hosszúságú lett volna. De most már 2 darabbal is rendelkezem, amit mintha rám öntöttek volna.

2. Program

Kinek mi a jó időtöltés, de szerintem simán belekerülhet egy top 10-es összeállításba a turkálóban való csajos délutánozás is. Vagy esetleg egy anya lánya programnak is kiváló tud lenni. Barátnőmmel sajnos ritkán tudunk elmenni együtt egy ilyen programra, mivel én délelőttös vagyok ő pedig délutános műszakban húzza az igát. Így csak a hétvége áll rendelkezésre, de a Pesti kiruccanásaim véget és az ő teendői miatt eléggé ritkásak az alkalmak. Viszont amikor összejön, órákat is képesek vagyunk eltölteni egy helyen. Anyummal is szívesen megyek vásárolni, főleg amikor hétfői napokra kapok szabadnapot. Olyankor reggel nyitásra megyünk és 1 nagyon max. 2 órát eltöltünk ott kutakodva.

 3. Ajándékozás

Valakinek persze kikerekedik a szeme, hogy "Turkálóból ajándék?", de miért ne? Leginkább az olyan szezonális darabokra gondolok itt elsősorban, mint például a téli, karácsonyi pólók és pulcsik. Aki szereti ezeket a darabokat, akár gyűjti is őket természeten itt tud a legjobb darabokra bukkanni. Öcsémnek a legutóbbi alkalomkor például találtam egy Rudolfos pólót. Igaz, hogy csak simán megleptem vele, de nagyon örült neki. A fa alá is be lehet csempészni, vagy hozhatja a Mikulás is ha tiszta az ember csizmácskája.

4. Spórolás

Nem lehet elmenni egy turkálós "Mit szeretekben" anélkül, hogy ez a szempont felbukkanna. Hiszen akárhonnan közelítjük meg a dolgot, sokkal olcsóbban tudunk egy ruhatárat összeállítani. Az meg csak hab a tortán, hogy akár ha elég ügyesek vagyunk néha nagyobb márkák darabjaiba is bele tudunk futni. Szintén a Zarás kabátomat tudnám ide példaként felsorakoztatni. De hallottam már extrémebb esetekről is, amikor dizájner cuccokba botlottak egyesek. Viszont a sokat olcsón eleve miatt, nagyon kell vigyázni a mértékre. Hiszen ha legyintve elköltünk 20 000 forintot egy használt ruha boltban, anélkül hogy egy jól átgondolt ruhatárat próbálnánk összeállítani... Nos, könnyen így is felesleges pénzkidobást eredményezhet a vásárlás, annak ellenére hogy számottevően kevesebbet kell fizetni 20 darabért, mint egy rendes boltban. Szerintem ha összeszámolnám, hogy mennyit takarítottam meg a megvásárolt darabokon... vicc nélkül kijönne egy 500 000 forint biztosan, de lehet még több is. A már említett Zarás kabáton szerintem 15 000 forintot simán megspóroltam, a megvett teljesen épp bőrdzsekiken is hasonló összegeket és akkor a többiről még nem is beszéltünk. 

5.Tudatosság

Azért gondoltam, hogy ez a pont is megállja a helyét a felsorolásomban, mivel engem a tudatos vásárlásra kezdett el ösztönözni. Ugyan régebben sem szórtam a pénzt két kézzel, de akadtak olyan felsők amelyeket sohasem vettem fel a próbafülkén kívül. Ezek természetesen zavartak, hiszen a pénzem ott lógott a szekrényben, foglalva a helyest és ráadásul a szemeim előtt egy ketté vágott papírpénzt láttam. Hiszen akár azt is csinálhattam volna a pénzemmel, kettévágom és beteszem a szekrénybe.
Sokkal jobban elkezdtem odafigyelni, hogy mikre van igazán szükségem , mit szeretnék a ruhatárammal kifejezni. Ezekhez mérten igyekeztem mindig jól kihasználható darabokra lecsapni, hogy még inkább megérje a kiadott filléreket a ruha. A turkálókban tudjátok, hogy nagyon ritka hogy esetleg egy adott darabból 2 méret is fellelhető. Valamint az is, hogy egy első látásra szerelem felső lehet akár szakadt vagy menthetetlenül foltos. Ilyenkor nagyon fájó szívvel, de vissza kell akasztani a darabot. Ezek segítettek megtanulni azt is, hogy a elmegy darabokra sincs semmi szükségem. Ez a tudatosság átterjedt más területekre is az életemben.

+ 1. Stílus váltás

Bizonyos időnként az ember stílusa ingen is megváltozik. Valakinél alig észrevehető az átment, hiszen fokozatosan építi be a más fajta ruhákat a ruhatárba, viszont vannak akik drasztikusan egyik napról a másikra váltanak. Szerintem akármelyik csoportba is tartozunk bele, nagyon jó megoldás a turkálóban való kezdés, leginkább a pénz megtakarítás és a stílusok sokrétűsége véget. Előfordulhat, hogy a "felvenni" kívánt irányzat mégsem áll hozzánk közel. Ilyenkor megnyugtató lehet a tudat, hogy csak legfeljebb 20 000 forintot dobtunk ki 150 000 helyet.

Mini update: A cikket tegnap este kezdtem el írni, de az álmosság nagy úr, így csak ma tudtam befejezni a munkahelyen ebédszünetben. Hazafelé jövet elintéztem a szokásos "Megjött a fizu, a muszáj dolgokat tudjuk le" pénzköltős ügyeket, és gondoltam betérek a turkálóba nálunk. Kivételesen nem akartam magamra semmit, inkább a páromnak szerettem volna pólókat, felsőket találni. Sajnos egyszerűen vakvágányra futottam a próbálkozásommal, mivel amióta bejött az őszi kollekció a férfi osztály póló részlege... nos nem tudom, elfújta a szél. Nagyon gyér a választék, de nem adom fel! Ennek is köszönhetem, hogy ma egy olyan igaz kincsre bukkantam, ami a maga módján a ruhatáram ékköveként fog tündökölni a szekrényemben. Ez nem más mint egy Trónok harcás póló! Amióta rátaláltam a sorozatra függő vagyok és nagyon szerettem volna egy pólót, vagy körülbelül bármit, ami a sorozattal kapcsolatos. És most itt van a kezemben. Ráadásul egy nagyon aranyos karácsonyi kutyás felsővel karöltve hagyta el az üzletet mindössze 800, ismétlem 800 forintért.

© 2018 Omare. Minden jog fenntartva.
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el