Sült zabkása

2018.07.24

Az előző zabkásás bejegyzésem után, gondolom sokaknak nyilvánvalóvá vált hogy imádom a zabkását. Főleg, aki valamelyik blogos kis csoportból tévedt ide és olvasta -az ártatlan elmével- a kissé pikánsabb szövegemet. Pedig még nem vagyok megszállott, mivel viszonylag kevés- igen, a millió variációhoz képest- ízvilággal rendelkező tállal találkoztam közelebbről. Viszont ma egy újabb mérföldkövet értem el a zabkása történelemben, ugyan is sült zabkását készítettem.

Párszor már összefutottam vele a világhálón videó és bejegyzés formájában is, ezért természetesen a fantáziámat igencsak birizgálta. A zabkásához hasónlóan, ezt a sült változatot is rengeteg módon el lehet készíteni. Ha nincs otthon szinte semmi, csak pár megmaradt gyümölcs, ami már-már majdnem kuka közeli állapotban van, de sütéshez még kiváló azt is fel lehet használni. Emiatt segít kitakarítani a konyhából dolgokat és eszméletlen finomakat ehetünk a "takarítás" után. 
És nem is én lennék, ha nem említeném meg hogy a pénztárcánknak is könnyű dolga van, hiszen egy egészen low budget verziót is elkészíthetünk, de egy full-os "mindentbeleamitcsakmegtudszvenni" kiadást is kiadhatunk a kezeink közül.

Az első kísérletezős pillanatomban neki is estem a remekműnek és tőlem egyáltalán nem szokatlan módon, konkrét recept nélkül ugrottam bele a dolgokba.

Saját receptem:

  • 2 csésze nagy szemű zab
  • 2 csésze víz
  • ½ csésze DM bio vaníliás szójatej
  • 1 éret banán
  • 1 csésze fagyasztott erdei gyümölcs
  • Egy kevés mogyoró összetörve
  • 1 tojás
  • Kókusz a tetejére

A banánt egy villával szétnyomkodtam, beleütöttem a tojást és jól összekavartam. Ehhez hozzá adtam a növényi tejet, majd a vizet. A kimért zabkását az összekevert nedves hozzávalókhoz adagoltam és alaposan elkevertem. A feltördelt mogyorót és a fagyasztott gyümölcsöket beleszóltam, majd beleforgattam őket a masszába. Egy üveg edénybe adagoltam majd előmelegített sütőbe körülbelül egy órán át sütöttem-2-es fokozaton.  

Első próbálkozásra és kóstolásra nagyon tetszik, ebben a receptben én inkább a banánt érzem domináns íznek.  Talán egy kicsivel több bogyóssal is megtámogathattam volna a művemet, de nekem nagyon ízlett így is. A család még ugyan nem kóstolta meg, de ha nekik nem is fog ízleni... magamnak biztosan fogok még készíteni főleg majd az őszi csípős időben. Talán egy sütőtökös finomságot is varázsolhatok majd belőle. 

© 2018 Omare. Minden jog fenntartva.
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el